Tuesday, February 10

Cuti raye da abes daa......

raye kali nie mmg enjoy gle lar aku ckp tp bdn ader sket sengal2 n b'lubang ksn dari angkut kavadi tue hari....kalo korang nak tau, kavadi yg aku angkat la yg plg glamor ngan kalernyer n beratnye n x dilupakan ngan besarnye bende tue....kalo korang x nampak kavadi aku kat tv sah tinggal 2 Jumaat lai....g la tobat cecepat n beli la pe2 yg patut.....so smbg lik kes aku angkut kavadi...nagh aku sedap2 angkut bende tue dtg la nie sekor malaun mabuk todi mane ntah langgar aku....pergh, nak tergolek aku dibuatnye.....kalo jadi la aku t'golek sah msk World Book of Record 4 longest fall on stair.....yela, cube ko pikir Batu Cave tue berapa byk la anak tangganye....sah2 kalo bobot jatuh mmg kurus la aku ckp....hahaha

selain dr kes aku angkut kavadi, ader gak kes aku wat bisnes....kalo da Thaipusam, mmg x sah kalo korang x main pecah kepala.....eh jap, kelapa....ko maen pecah kepala kes nyanye....kalo da ader aktiviti ue, peluang ntuk ko wat bisnes mmg wujud....cabangnye ader 2:

1. ko jual kelapa
2. ko tolong pecahkan kelapa

tp kalo korang nak menceburi bisnes no. 1 kene ader starting modal la....tue agak problematic ntuk student yg x de gaji ttp.....so pilihan kedua adlh lbh mdh ntuk diceburi....pilihan 2 nie ko leh dpt maksimum RM100.....nie mengikut kadar rata Ministry of Velluism.....kalo tgn ko kuat leh la dpt byk sket.....kejenye senang je....smbl mamat sorang tue naek syeikh, ko tlg pecahkan kelapa ntuknye....satu bijik RM1....mudahkan, tp ade catch gak bende nie....ko kene wat sekali try jek...kalo x jadik x pat duet.....cube ko pikir kalo ko lpk kat jalan nak gi Batu Cave tue.....brape juta kaum sorang nie lalu.....sah2 skali raye jek ko da leh angkat LC....

so, ape yg ingin aku smpaikan sebenarnye ialah.....kalo korang nak berjaya dlm idup carik la lubang bisnes di mane saje anda berada dan di dlm ape2 jua aktiviti....sekian...



0 Comments:

Post a Comment