Tuesday, February 3

Skola Lagi?

Heh, abes je cuti CNY neh, jadual skola da tuka jadual baru. Ya, skola KGV mmg wajib akan tuka jadual, pling kurg pon 5 kali setahun. Bayangkan laa, aku yg da skola situ 5 tahun, klu aku kumpul sume timetable tuh genti hujung taun aku da ade 25 jadual waktu(mengikut kadar rata).

Tapi ble da tuka jadual baru nehh, rase mcm da takbesh da. Yelaa, jadual waktu agak terabur sket, byk subjek berat one day tuhh. Then cikgu dye tuka plak tuhh, ade laa dlm beberapa cikgu, alaa, nk da kurg besh laa.

Dulu jadual besh laa, tkde trabur nk bwk bku pun senang je tk susah bwk byk sgt buku dlm satu ari tuhh. Nie da tuka plak bberapa cikgu, tktaw agy cmne ragam cikgu2 yg bru nehh. Arap lah lebey paham aku nk blaja, yelaaa taun nie kan nk SPM! ahahaa, ttibe rase smngat nk blaja, padahl keje skola bersepah nie nk kene wat, tkpe lepas tension dulu! Jap agy bru wat kan keje skola, tol tak?

Arini cne kt skola? arini ok laaa, wktu perhimpunan pagi tuhh, Mr. Muscle(kucai) bukan name sbena, dye cume tegur ade dak tak nyanyi lagu sekolah betol2, alaa, name pon lagu skola kan? wat pe nyanyi btol2 sgt, bkn nye ade tv3 ke, mtv ke, axn, ceria, or vaan yg dtg skola nk wat rakaman, tyme tuh nescaya, bgunan skola lame KGV pastu gegar dan runtuh ble nyanyian d nyanyikan dgn penuh smngat.

Nanti klu da runtuh bgunan skola tuh, dak2 nk blaja mne? tkkan laa nk bina pondok plak kan, tuh pon klu Pak Ya sanggup nk kuar kan duet nk bina pondok, klu tak blaja laa panas kt tapak perhimpunan.

Perghh, dpt aku byang kan kepanasan dan bahang panas tuh, msti mase tgh blaja menitk-nitik peluh aku, ble cikgu nk tgk keje yg kite wat da tkley nk tgk da, sbb abes buku basah dek peluh yg meleleh jatuh kene buku.

Eeuww, msti menjilat-jilat je peluh smbl blaja tgh panas, tkyah g rehat t minum air, air peluh yg kuar pon da ckup ilang kan dahaga. Cikgu plak msti meleleh air liur tgk dak nie jilat2 peluh, yelahh cikgu mengajar smbil pkai payung tkde panas kan.

Tyme blaja tgh panas plak msti besh, dpt bukak baju je tyme panas, ble cikgu tnye npe bukak baju? Jwb je la, ' cuaca panas, cikgu!', kan senang, bkn susah pon, tpi care nie hnye sesuai untuk dak laki laa, sbb klu dak pmpuan nk bukak baju nanti. Alamatnya, mmg tk blaja laa arytu tuhh. Cikgu plak jgn nk ngade-ngade nk bukak bju plak, agy2 mr.muscle tuhh.

Asal bukak baju je nk tunjuk muscle je, cehh, daa2, jgn cite pasal bukak baju, da berpeluh aku sbb tk bukak kipas nie.

Cmne pon dgn usaha gigih Pak Ya da ubah sgale2 nye kt KGV neh. Yang mne ade dye takde kan, yg mne tkde dye ade kan. Contoh mcm bilik jamming tuh, dye pegy tutup tmpt tuh, tk bagi da nk msok da, mmg patut pggl blik jamming sbb da jam dgn Pak Ya.

Ohh, pergi blek ke cite kite tadi, lepas perhimpunan tuhh sume mcm bese, msok klaz and blaja, zZZzzZz...

Subjek rini ok lahh, tkde berat sgt, and 2 wktu sblom blek ade ceramah hala tuju kerjaya. Ceramah agak buhsan gak laa, tpi de klaka dye wat then layannn je lawak dye tuhh, tpi sian kt dak klaz Hishamudin kan? tk dpt kua, alalala, t aku ceramah laa kt dpn klaz kowg pe yg penceramah tuh cite, msti kowg lebey smngat dan tahu hala tuju kowg lepas nie.

Ape2 pun kowg kne tahu npe kowg tkdpt g, klu g pon mmg da tk dpt msok, mmg exceeds laa. Tadi pon da ngam2 penuh, fuhh, gle arr seb bek tade yg duduk bersila, or duduk bersimpuh atas lantai. Klu tak klu cukup corum da bley laa men batu seremban rmai2.

Sian plak t kt penceramah, da la dye tak reti men batu seremban, timbang pon tk penah dpt, tkpelah, penceramh tuhh perlu perbaiki diri dye dlm permainan batu seremban.

Maybe dye tk hebat dlm batu seremban, tapi aku rase dari tgk gaye dye aku tahu dye hebat men congkak, tgk lah tgn dye ade bentuk mcm lubang congkak da. Dye tuh dari kecik agy da bese men congkak dgn family dye. Tapi dye salu je kalah ngan adik dye,

Almaklum laaa, adik dye kan dulu Ratu Congkak, ade trofi agy, 3 taun lepas adik dye jadi naib johan, mayb da kurg menyengat kot kehebatan adik dye,

Trofi yang dimenangi.

Hebat tak adik dye? Nk wat cne da didik dari kecik agy.


Then tyme nk blek umah, da ujan, aduhh. Lupe aku nk bwk payung rini, salu pun tk bwk arini pon aku tk bwk. Nk wat cne da nasib badan. Ble ujan benti aku pun blek laa umah dgn hati riang men air ujan.

Air ujan sejuk gak kan. Baju skola aku rase mcm baru kuar freezer ble smpy umah.

0 Comments:

Post a Comment