Monday, February 2

Ziarah-Menziarahi

Ahad lepas aku pergi laa kL, aku jumpe kwn2 kt sne, and aku pon mmg salu gak trun kL jumpe kwn2.

Dari sini grak pagi dlm kol 11 da de kt term, senang sbb tknk sesak2 t ngan org ramai. Aku smpy kt Pasar Seni(CM) beselah da name pon nek bus kan, benti laa kt situ. Aku kire agak kerap lpak ngan kwn2 kt kL, so aku mmg da bese keadaan kt CM neh. Paling aku ingt ade sowg yg agak tua mesti dye akan duduk di antare eskalator(btol ke eja?) nk nek ngan tgge tuh. Aku sure konfiden kompem, owg tuh still ade kt tmpt tuhh akan mntak simpati korang nk sedekah. Aku kdg2 otw nak blek sini ade duet lebih aku bgi laa, klu tak 'tambang blik aku pon tk ckup la!'.

Mase aku nk bli tiket Putra baru aku pasan yg duet kecik aku tade, ade pon RM5, nk bli tiket bpe hengget je. Nak bratur bli kt kounter mls plak tyme tuh pnjg ow, then aku pegyla kt mesin otomatik beli tiket ngan memsukkan Rm5. Da beli tiket tuhh, ade laa balance duet, aku rase mcm nk menjerit, byg kan laa sume baki duet aku dye bgi dlm bentuk duet syiling je?? Buat berat poket aku je. Aku trus berjalan dan aku akan sentiasa terdengar bunyi syiling dlm poket, mcm owg kumpul duet syiling da.


nie la stesen yg di tuju aku

Aku smpy tmpt tuhh, aku salam2 ngan sume owg ade kt sane, yerr ade jugak aku tk knl, salam je laa kan? tk salah klu berkawan, bak kata perpatah "berkawan bya seribu, berkasih bya satu" then klu nk berkawan 2 ribu, 3 ribu ley tak? Tpi klu sejuta pon kwn, tapi sume kwn tk gune pon wat pe kan? tulah, mcmcm jenis owg de.

Then aku lpak laa kt area sane dgn kwn2 laen, kiteorg g JayaJusco(Jj), Jj dye cane? kecik je, buhsan gak laa area sini sebab Jj area sane da la kcik then tade cinema, ade yg menarek bowling, yeah aku tahu. Dorg wat cmtu sbb tknk ade dak skola ponteng g Jj dkt area sne, sbb skola pon dkt.

Alamak, petang tuh ku tgk cuaca da glap, aku risau blek t bsah kuyup laa aku, nk blek aku tgk jam agak awl agy. Aku pon pergi ngan dorg lpak kt satu area, owg pggil dye 'puncak'. Aa, owg area situ tentu taw mksud tmpt yg aku ckp kn nehh. Tyme wktu mlm mmg cntek.



pemandangan wktu mlm dari puncak.

Lawa kan? yeah i love this place lagy2 wktu mlm, besh giler, mcm tknk blek plak. Nie ade pic agy,


Fuhh, ary pon da glap gelita da, ku harus pulg t tkde transport maw blek plak kan. Mase nie aku bls blik, aku isi byk2 duet syiling kt mesin otomatik tuh, aku tk bgi langsung duet ketas aku kt dye, huh. Padan muke, mesti mesin tuh penuh dgn duet syiling je.

Smpy je ku d CM trun je tgge, wahh! ku da agak da, wktu mlm dye msih meraih simpati, aku dgn penuh ksian laa kt dye, ku hulur beberape keping duet syilingku padanya, ckup laa aku bagi dari lalu je rase mcm tk sedap plak ow. Tapi klu nk sedap t aku g mkn kt kedai agy sedap, kenyang pon kenyang.

Elok2 je sampy sane bus pon ade and da nk grak da. Aku duduk sit agak blakang gak, tapi org da kurg, almaklum da mlm, tpi salu penuh nie kurg mlm nie, aku tktaw knape. Puas aku pkir, aku pkir smpy aku rase mcm mate ku berat sblah, eah, bila aku tgk laaa patut la mate berat sblah, ade taik mate, tpi aku rase blom tido tapi da ade taik mate? Aku bertmbh bingung, adakah aku sedang bermimpi mahupun itu satu angan2? atau satu impian aku, impian aku untuk ade taik mate? tentu lah tidak!

Aku cube hantuk kan kpale pada cermin tingkap, 'bley tahan keras jugak cermin tingkap', aku bermonolog bersendirian d dlm bus. Perjlnn pulg ke hometown rase bgitu skjp, maw tk nye, aku tido. Jage2 suda dkt ngan term laa.

Penat? mestilah, kaki rase nk cabut, tapi klu cabut t aku nk jln pon susah tkkn nk merangkak, t sakit pinggang, satu keje, kne singgah kedai beli yoko-yoko plak, tapi klu singgah kedai tuh duet ade tapelaa bley beli, tapi duet pon tk bwk byk, tgk tade, kan tkley nk beli yoko-yoko. Klu duet tade tkpe laa, nie duet ade tapi yoko-yoko plak abes ary tuh kan rase mcm sakit ati nk menyumpah.

Bek aku jgn cabut kaki aku, aku trus nek kenderaan pulg ke rumah, rase mcm jauh plak berjln tpi mcmcm aku dpt dlm 1 satu je. Besh, rase nk repeat agy ah, ley tak?

Doraemon, ohh doraemon...nk pinjam mesin mase nk undur ke mase lalu, klu nk pegy pada masa akan dtg, tk snggup nk tahu. bek ulang perkara lalu lagy besh.
Harap Doraemon bace nie sile tgglkan pesanan, t dpt aku pnjm mesin ko.

p/s ; sape2 yg kwn rapat ngan doraemon tlg gtaw aku, aku perlukan mesin mase. terimakasut.

0 Comments:

Post a Comment