Wednesday, February 4

Star Wars (under 18 PL)

A long time ago in a galaxy far far away.....

tittle x kene-mengena ngan isi posting.....aku pedulik ape nie blog aku....

korang pernah tepikir x brape jam yg tlh korang perabeskan kat skola....mesti korang x tepikirkan...xpe meh aku tlg korang kire....

bgn pagi, gosok gigi, cuci bibir ngan kodomo lion(nyanyi ngan irama tabika kemas)...tuelah keje aku bile terbukak je 2 belah bijik mate kurniaan tuhan nie....tugas yg x memerlukan neuron otak ntuk bergerak ngan ligat pada pukul 6.30 pagi....da wat sume tue baru la aku trun makan....milo ngan 3 bijik pil chorela(bukan khayalan aaaa)....mesti korang tertanye2 asal aku mkn kuman pepagi....sebab kuman tue lah yg dpt menjana dynamo di dln pale otak aku yg tlh berenti berfungsi slps tidur ngan kluar air liur mlm td.....da tue baru la aku naek kete dan meneruskan pengembaraan ke skola.....

smpai je kat skola da dlm ul 6.45 pagi....awal lai tue, so g la beborak, merayap, smbg tdo xpun wat humwok yg telupe nak wat mlm td....ngah sedap2 wat humwok nie dtg la sorang malaun nie g utup lampu...alasan g perhimpunan....so tertangguhlah keje yg nak dbuat td....aktiviti d tpk perhimpunan:-

1. bace al fatihah
2. borak
3. borak lai
4. nyanyi lagu skola
5. bace surah al as
6. jumpe bdk kwt tentera

akhirnye baru la msk klas....tue da kul 7 lebey da....blaja2......rehat....smbg blaja.....g tandas....blaja....g kaco bdk....blaja lai....at last baru la abeh skola...kul 2.00.....tp x berakhir kat stu la....ade lak lai aktiviti tambahan....gedebak gedebuk.....abeh latihan.....skrg da kul 5.00 ptg....g term amek bas smpy umah da kul 6.00....dush...da brape jam da abeh kat skola.....nak kat 11 jam gak.....lame tue, manenye x penat.....pastu da smpy umah g la mkn, mandi n smayang.....n be ready 4 tucen.....blk tucenda kul 10, nak wat humwok pun x lrt tp gagahkan la gak mate nie tuk wat sket....wat yg penting je dulu....kalo lame lai nak anta tolak ketepi....kalo bole buat2 lupe je trus.....kalo cikgu tanye jawap je la....i'm sory (copyright amir raja lawak).....da kul 12 bru la settle humwok....tdo 6 jam pastu bermula la kembali aktiviti td.....

Results:
11 jam kat skola
2 jam tucen
7 jam kat umah
2 jam lain-lain(contoh: tunggu bas, tunggu tucen stat)

dr result yg kte da peroleh dan da diinterpretkan, kesimpulannya kte tlah byk menghabeskan mase mude kte kat skola....umah da jd cam pitstop jek ntuk mkn ngan mandi.....so jom la kte reramai bwk tilam tdo je trus kat skola....x de la nak bazir duet nak beli tiket bas....sbb skola tue da ader memacam kemudahan.....da la aku nak g wat humwok nie....sekian....

-THE END-

0 Comments:

Post a Comment