Sunday, March 8

Ary Nie Ary Ape?

Hari Ahad laa kan..

pagi2 da bgun awal da. bese lah owg ckp nk rezeki murah kne la bgun awl, klu bgun lambat tkde rezeki, beselah, bgun lmbt nnt bekfez da abes. Bgun awal2 byk mknn de, bley mkn knyg2.

Pagi tuhh kne g tusen, kt tusen blaja mcm bese, kutuk2 dak tusen, gelak2, tapi blaja jugak laa, owg ckp smbl kumur, gosok gigi kan.

abes tusen lak dlm tgh ary, aku ingt nk g term jap, cari brg, tapi pkir2 blek, ade kenduri aku pon rush arr nk blek umah.

Smpy je kt umah, dpt taw tak jadi pegy, aduyai, penat je blik awl2.

Esok mmber aku ajak g mandy air terjun, dgr kate ajak g usha tmpt mandy air terjun, tpi nk g mandy tuhh senin mggu dpn, usha tmpt dulu awl2.

Dowg ckp otw nk g sne ade tmpt mkn abc ke cendol yg penah msok Majalah 3, TV3.

Skali bayar je Rm1.50 ke, tapi bley tmbh byk2, mcm menarik bukan? Tmpt tuhh kt Tampin klu tk slap.

Mmber ku mule2 ajak ikut jln bukit putus, tpi jln bukit putus pun da putus tggl satu stgh jln je.

So, dowg cdangkan ikut jln Rembau, aku pon tktaw nk g ke tak, mmber aku yang laen ajak g konvoi waktu cuti skola nie, tapi aku tktaw npe rase mls nk luangkan mase ngan mmber.

mayb aku da bese luang mase kt rumah, bak kate owg, rumah ku, syurga ku.

Aktiviti bulan 3 agak pack, mayb bln 4 nnt takde laa pack, i hope so, tusen patut msok bln 3 tapi tunda bulan 4 sbb jadual pon padat + malas.

Btw, spe yang masih tercari2 sape aku a.k.a paksako, terus kan usaha mencari anda, klu jumpa jln buntu mungkin itulah jalan terbaik untuk anda.

Klu anda menemui jalan yang gelap, ape susah bukak la lampu!

Mungkin sudah tercatit dalam kamus idup untuk benda begini terjadi pada skola KGV, so ape nk wat, sape kesah.

Buat mase nie, aku nk byk berehat laa, lagi2 pas exam nie, aku byk wat aktiviti tido terlalu lme, meletihkan badan je, mayb aku cube mkn smbl berlari supaya gaya hidup yang lebih sihat.

Pada waktu pagi aku cube tuka dari tekan tubi ubah kepada yang lebih menarik, seperti mencabut ubi, jiran2 ku byk menanam pelbagai jenis ubi sampy laa ade yang mmbuat tepung ubi.

Pada wktu petang tk perlu aku slalu pergi ke kompleks sukan di Paroi seperti Mr. Muscle untuk melakukan senaman berat, sbb badan aku suda cukup menandingi beliau, tapi aku tidak sebuncit beliau.

Aku pada wktu petang akan lebih pada lari setempat dalam mase stgh jam, bkn shaja mnjimatkan ruang berlari tetapi mnjimatkan perjalanan aku untuk tidak pergi terlalu jauh lalu tersesat hingga mmerlukan bantuan ambulans, polis, bomba, askar, JBA, TNB, Telekom, JPA, mahu pon NGO-NGO yang ade di Malaysia ini, kerna tak mahu mnyusah kan mereka semua, kerana aku lebih suka berdiri d atas kakiku sendiri dgn kate len berdikari.

Betol owg kate jgn salahkan ibu mengandung, dan jgn salahkan ayahnya juga, kerna itu adalah kehendak masing2 atas hakikat dunia sbenar. Jgn laa suka menuding jari, walau kite di kurnia jari telunjuk, cube kite cari slah diri, baru cari slah owg len.

Ok, aku taw, aku telah mnyimpang jauh dari ape aku hndak kate kan.

Esok sambutan Maulidur Rasul, mari kite sme2 mnyambut nye.

Ku menghitung saat, akan tiba test untuk bulan march, tapi aku tidak wat satu persiapan, seperti suda mklum tk perlu ape yg hndak d buat klu da begini jadi nya.

Eah, pasan tak?

Ary nie tak ujan kan, besh je panas, tapi ujan pon besh, 22 pon besh, tuh untung nye tggl d Malaysia dan mnjadi warganegara Malaysia.

Dpat mnikmati semua nya dgn selesa.

Mate ku terasa berat pada wktu mlm begini, aku dpt melihat setan2 yang bergayut2 di ujung mate, mungkin ini khayalan ku tapi aku terasa ekor nya seakan2 mencucuk2 mate ku untuk menutup mate lebih awal.

Tapi aku cube gagahkan diri, aku membuka winamp aku, lalu dgn cepat tgn ku mengclickkan pada ayat kursi.

aku cube memasang dgn lebih kuat, dan kuat.

Aku cube menghayati pada setiap ayat, aku cube membaca setiap ayat walau aku tidak lah seberapa hafal kerna aku adalah aku, kau adalah kau.

Aku tidak tahu, mungkin suda tiba masanya, untuk aku pulang ke kaki katil untuk menikmati segala keenakkan yg berada di isi tilam yang terserlah kegebuan setiap kapas yg terlindung di sebalik sarung bantal. Aku akan cube untuk merasai setiap urat2 benang selimut ku untuk tido dgn lebih nyenyak.

Aku akan pasti kan tido ku, aku dapat menghirup setiap molekul2 oxygen di udara dan akan melepas kan carbon dioxide dgn lebih tenang tanpa ade gangguan bunyi2 nyamuk,cicak, tikus, ayam, kumbang, semut, kucing, anjing, harimau yang akan mengganggu konsenterasi aku untuk menghadapi setiap babak mimpi yang akan aku alami nnt.

Aku akan pasti kan kakiku disimbahi dgn gabungan element hydrogen dan oxygen dan menjadi satu compound bernama h2o dgn kate laen nya water atau air seblom aku msok ke kamar.

Aku mahu kan esok hari yang lebih baek dari hari ini, kerna semlam adalah sejarah, dan hari ini juga akan menjadi sejarah apabila sebaek sahaja fajar pada hari esok menyinsing bersama2 bunyi kokokan ayam jantan yg bertaji tajam dan berbalung merah yg menampakkan keganasan ayam jantan.

Oleh kerana itu, aku cube undurkan diri smbl menolak2 tombol gear kereta kepada gear reverse untuk menunjukkan aku ingin mengundur kan diri.

Aku sesekali terasa seperti ingin menekan hon tetapi ary suda lewat mlm, aku terpaksa pendamkan perasaan ku ini pada ary esok yang akan menjelma dgn sinaran dan lembaran baru untuk hidup aku.

Aku cube kunci kan kate ku ini dengan mnyebut, 'saya kunci kate saya ini!'. ya, aku pasti, aku berhenti buat sementara ini di sini shaja.

kerna perkataan sudah melebihi dari jumlah perkataan yang di perlukan didalam rumusan dan juga summary.

Jangan laa terlalu pikirkan ape yang berlaku supaya tidak mengganggu ape yang akan berlaku pada masa akan datang.

1 Comment:

  1. tk said...
    ahahahahha.seriously cm menyimpang cerita dia -.-

Post a Comment