Friday, March 27

Eh, x sangka I......


syukur ke hadrat Ilahi atas limpah dan kurnianya saya mendapat anugerah yg berprestij ini....saya ingin mengucapakn ribuan terima kasih kat kipas2 susah mati yag tlh memberi sokongan yg tdk berbelah bahagi terhadap blog yg x seberapa nie....walaupun ader beberapa gangguan yg tlh menyebabkan link blog dituka tp sume itu dugaannya sahaja.....pergh cam angkat piala sumbangsih lak.....hahaha...anyway tnx ayie for the award n sori aku x angkut awal sket coz maklumla coverage xde aku nak on9 mase cuti aritue....hahaha

ya, sprt yg anda maklum atau x, pak sako bru blk kem U.B. slame 3 hari 2 malam di hotel 5 star....umphhh 5 star la sgt tdo kat dlm utan tp seronot bai dpt mandi air sungai walaupun ader gak cuak2 takut pacat melekat kat tempat yg x sepatutnya.....al maklumla kalo bdk jantan mandi cane....hari pertama kat kem mmg sugul coz ujan trun x henti2....bole maen dummy lak tue, da renyai jap, bru nak psg khemah lebat blk....pergh kuyup den....da psg khemah sume bermulalah aktiviti pertama iaitu demonstrasi survival tentera.....dpt merasa mkn ration tentera iaitu catuan bekalan kering....


buat jakuzi lak....

libau hanyut dibawa arus....

name mmg membuat kte terpikir yg askar nie nak bg aku mkn ikan kering je ker 3 hari nie....mampus x cukup khasiat aku kang....tp sebenarnye indah rupe dr khabar, lauk cam mkn kenduri kawin....ader kari ayam, sambal sotong, ikam masak masam manis, dll....tp kalo slalu mkn pun aku rasa kembang gak tekak coz makanan dlm bungkusan tue da siap msk dan disediakan ntuk tahan 3 taun...pergh mmg peram lame la aku ckp....

hari kedua plak pada paginya diadakan P.T. short for physical training di mane sume dok kene support position ngan lari dlm U.B.....da abeh lari ingat leh mkn jap tp ader lak sorang koperal nie g buat satu permainan maen rembat orang ngan baju.....yg aku tau libau kene kejar dua kali cam lipas kudung....enjoy gler, da abeh game sume g makn.....disebabkan kelengkapan pinggan yg x cukup kuali pun gune bg mkn nasik.....acara diteruskan ngan jungle trekking....nak tergelak aku tyme tue coz byk gak budak tergolek kat cerun bukit tue tp rugi la xde night walking....mkn tengahhari pastue ready ntuk merempuh halangan....tap tap ujan trun....cancel aktiviti....apa lai bantai tdo la sume orang nak tunggu mlm.....

tradisi KGV ntuk PKBM ialah commando training pd waktu mlm terakhir tp disebabkan masa x mengizinkin buat sket jer.....sok g menembak so kene tdo awl.....pepagi bgn kemas khemah naek bas g lapang sasar menyala P.D......ini je r acara yg dipertandingkan di mane KGV dpt tempat ketiga dan aku dpt top ten...bangga siot kembang satu badn...hahaha....kuman wlaupun menembak 1st tyme tp disebabkan oleh badannya, dpt markah tertinggi ntuk KGV....da abeh menembak tiba la ke acara penutup n aku kene jadi skuad leader bai coz officer i/c suruh....pergh skali lai bangga ngan pencapaian di situ....hahaha.....da abeh sume ape lai, blk da.....kalo korang x tau ape U.B. , U.B. ialah ulu bendul....

0 Comments:

Post a Comment